Olej z orzechów makadamia

Olej z ostropestu
Olej z ostropestu
30 października 2017
Czosnek- naturalny antybiotyk
Czosnek- naturalny antybiotyk
9 listopada 2017
Olej z orzechów makadamia

Olej z orzechów makadamia

Przydaje się i w kuchni, i w pielęgnacji ciała. Kusząco pachnie i smakuje. To właśnie olej z orzechów makadamia – uniwersalny, smakowity, upiększający.

Orzechy makadamia

Orzechy makadamia są owocami wiecznie zielonych drzew w Australii. Są to pestkowce o twardej skorupie, wewnątrz których znajdują się miękkie, wręcz maślane orzechy. Dzikie występowanie drzewa można szukać na kontynencie Australii, która zarazem jest największym producentem orzechów makadamia na świecie. Obecnie drzewa uprawiane są również na terenach północno-środkowej części Oceanu Spokojnego, na Hawajach oraz we wschodnio-południowej Afryce. Z orzechów dzięki dużej zawartości tłuszczu (ok. 75%) otrzymywany jest o wyjątkowych właściwościach olej makadamia.
Orzechy makadamia są bardzo delikatne, smaczne, odżywcze, pachnące i kremowe. Po zdjęciu z nich twardej skorupki, uzyskujemy dostęp do aksamitnej kulki o słodkawym zapachu i lekko masłowym, słodkim smaku. Ze względu na swoją konsystencję, makadamia chętnie wykorzystywane są w kuchni do przyrządzania kremowych, łagodnych potraw i do uświetniania deserów. Olej z orzechów lub same orzechy dodaje się do ciasteczek maślanych, by wzbogacić ich smak lub do zupy krem, by zaakcentować jej słodycz. Można dodać orzechy makadamii do zapiekanki z warzyw lub polać olejem gotowa potrawę. W deserze olej makadamia połączmy natomiast z bananem, ananasem, kokosem lub czekoladą.

Olej makadamia

Olej pozyskiwany z orzechów makadamia ma bardzo gęstą konsystencję, bladożółtą barwę i piękny, subtelny, słodko-orzechowy aromat. Jest wyśmienitym produktem spożywczym, bo nadaje się zarówno do smażenia, jak i do jedzenia na zimno, np. w surówkach, pastach, dipach czy w koktajlach. Olejem makadamia możemy słodzić niektóre napoje np. kawę.
Olej makadamia zawiera bardzo dużo witaminy E, a ponadto także witaminy z grupy B, witaminę A, fenole, lecytynę, żelazo oraz, co najważniejsze, kwas oleopalmitynowy. Jest to substancja zaliczana do grupy kwasów omega-7. Bardzo dobrze współgra z sebum wydzielanym przez naszą skórę oraz pomaga obniżyć ryzyko zachorowania na choroby serca. Olej z orzechów makadamii jest jednym z nielicznych źródeł, które posiadają ten kwas w swoim składzie (znajduje się jeszcze w oleju z rokitnika, w mleku matki, a także niektórych produktach pochodzenia zwierzęcego). Posiada wyjątkowe właściwości regeneracyjne, działa zmiękczająco, nawilżająco, odżywczo, wygładza i poprawia elastyczność skóry. Zawarty w nim olej palmitooleinowy to również składnik ludzkiej skóry. Z tego powodu jest doskonale wchłaniany i tolerowany przez skórę.

Źródło kwasów tłuszczowych

Szczególne znaczenia dla zdrowia człowieka przypisuje niezbędnym wielonienasyconym nienasyconym kwasom tłuszczowym (NNKT). Spośród rodziny nienasyconych kwasów tłuszczowych swoiste biologiczne działanie wykazują głównie wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3 oraz omega-6. Ważne, aby pamiętać, iż organizm ludzki nie wykazuje zdolności do syntezy NNKT, a więc o ich odpowiednią ilość musimy zadbać samodzielnie poprzez odpowiednią dietę. Kwasy omega-6 – wśród niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych w tej grupie możemy wyróżnić: kwas linolowy (LA), kwasy arachidonowy (AA) oraz γ-linolenowy (GLA). Wpływają one na rozwój ośrodkowego układu nerwowego w okresie płodowym oraz zapobiegają niedorozwojowi umysłowemu. U osób dorosłych warunkują zaś prawidłowe przekaźnictwo impulsów w układzie nerwowym. Ich prawidłowa podaż jest istotna także w celu zapewniania odpowiedniego wzrostu, gojenia ran, czynności nerek i wątroby oraz zapobiegania zakażeniom. Kwasy te wykazują również korzystne oddziaływanie w odniesieniu do obniżania poziomu tzw. „złego” cholesterolu, czyli frakcji LDL. Wśród nienasyconych kwasów tłuszczowych z grupy omega-3 należy wyróżnić kwas eikozapentaenowy (EPA), kwas dokozaheksaenowy (DHA) oraz kwas α-linolenowy (ALA). Mimo częściowej endogennej syntezy musimy je dostarczać do organizmu z pożywieniem. Wielonienasycone kwasy tłuszczowe powinny stanowić 6–10% zapotrzebowania energetycznego. Spożycie kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3 wiąże się z obniżeniem poziomu trójglicerydów we krwi. Ich regularne przyjmowanie zmniejsza ryzyko wtórnych i pierwotnych zawałów serca. Dodatkowo redukują ciśnienie tętnicze krwi, zmniejszają krzepliwości krwi i zapobiegają powstawaniu zakrzepów, zawałów serca, mają pozytywny wpływ na układ krążenia i ukrwienie mózgu, wykazują działanie przeciwzapalne, wspierają system odpornościowy.

Olej Makadamia

Olej z orzechów makadamia.
Z pierwszego tłoczenia, nierafinowany.
Wysoka zawartość tłuszczów wielonienasyconych.

Produkt dostępny w sklepie internetowym
Sklep EkaMedica

Zastosowanie i właściwości

– dodatek do sałatek, deserów, koktajli i napojów
– źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych
– aplikowany na wrażliwą, zwiotczałą, dojrzałą i suchą skórę, nawilża ją i chroni komórki przed dalszą utratą wody, co w rezultacie czyni ją elastyczną, jędrną i młodą oraz opóźnia procesy starzenia
– idealny do codziennego stosowania (zwłaszcza, że posiada niewielki filtr UV)
– sprawdza się nałożony po kąpieli morskiej lub opalaniu – sprzyja leczeniu oparzeń słonecznych i nawilża przesuszoną skórę
– wspiera kurację trądziku różowatego, łupieżu i łuszczycy
– zastosowany do masażu pomaga w walce z cellulitem i rozstępami
– odżywia spierzchnięte usta
– pierwsza pomoc dla włosów- kruche, łamliwe, suche i puszące się włosy zostaną odbudowane, wygładzone i otulone ochronną otoczką, która zapobiegnie dalszemu wysuszeniu, zaś ich nasada wzmocni się

facebook