Przesilenie wiosenne- jak sobie pomóc?

Niestrawność? Nie musisz się z tym męczyć!
Niestrawność? Nie musisz się z tym męczyć!
17 lutego 2021
Dlaczego ważny jest kolagen?
Dlaczego ważny jest kolagen?
21 marca 2021
Przesilenie wiosenne- jak sobie pomóc?

Prawdziwa wiosna dopiero przyjdzie, ale ostatnio zrobiło się dużo cieplej, a nasz organizm może nie nadążać za tymi zmianami.
Zima sprzyjała rozleniwieniu, spędzaliśmy czas w domach, więc niestety mamy mniej energii.
Nagle pojawia się słońce i wzrost temperatury, a nam bardzo trudno się przestawić po wielu miesiącach zimowej stagnacji do wiosennej zmiennej aury połączonej ze skokami ciśnienia. Z roku na rok obserwujemy zanik przedwiośnia,
które dawało możliwość przygotowania się do kolejnej pory roku w sposób łagodny, dziś przesilenie wiosenne daje się nam we znaki dużo bardziej i coraz trudniej sobie poradzić z jego objawami.

Objawy przesilenia wiosennego
-senność i osłabienie
-zaburzenia snu i bóle głowy
-spadki nastroju, przygnębienie lub rozdrażnienie
-złe samopoczucie
-spadek odporności i większe ryzyko przeziębień
-pogorszenie stanu skóry, włosów i paznokci

Jak sobie radzić?
– zadbaj o regularny sen, postaraj się wydłużyć czas snu do 8 godzin, aby dać organizmowi szansę na regenerację,
– korzystaj z energii słonecznej: otwieraj okna w słoneczne dni, odsłaniaj rolety i żaluzje w miejscu pracy i w domu,
– unikaj stresu, a jeśli nie możesz,  naucz się metod opanowywania stresu- spróbuj jogi, pij melisę
-zwiększ aktywność fizyczną- pogoda i temperatura sprzyjają spacerom,
ważne żebyś był systematyczny, dostosuj tempo marszu i dystans do swoich możliwości,
-pamiętaj o pełnowartościowych posiłkach, zwiększ ilość owoców,
warzyw i kiełków w diecie
 – pamiętaj o dostarczeniu organizmowi odpowiedniej ilości witaminy C oraz cynku, które są niezbędne do utrzymania odporności i wsparcia układu immunologicznego

Najlepsze źródła cynku to: pestki dyni, otręby pszenne, kakao, orzechy nerkowca i pistacje jak również kraby, ostrygi, mięso wołowe i z kurczaka.

Jak rozpoznać niedobór cynku?
-pogorszenie stanu skóry (przesuszenie), włosów i paznokci (charakterystyczne białe plamki)
-osłabienie zmysłów: pogorszenie smaku i węchu, które prowadzi do utraty apetytu
-pogorszenie odporności
-apatia i stany depresyjne
-słabe gojenie się ran
Niedobory cynku mogą pojawić się również w podeszłym wieku, podczas karmienia piersią, przy intensywnej aktywności fizycznej a także w okresie dojrzewania, ale nawet przy dobrze zrównoważonej diecie może brakować nam tego minerału, dlatego w każdym wieku warto suplementować swój organizm o ten składnik szczególnie w okresie przesilenia wiosennego.


Organiczny zwiazek cynku + witamina C

Cynk i witamina C zawarte w preparacie pomagają w:
- utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego,
- ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym, czyli przed szkodliwym wpływem wolnych rodników.

Produkt dostępny w sklepie internetowym
Sklep EkaMedica
facebook